Компанията за мобилен маркетинг Leanplum придоби стартъп за автоматизирано онлайн обслужване на клиенти

Компанията за мобилен маркетинг Leanplum, която е съоснована от българския предприемач Момчил Кюркчиев, обяви, че е придобила българския стартъп Connecto.ai. Фирмата предлага автоматизирано обслужване на клиенти онлайн чрез чатботове и ще разшири маркетинговите решения на Leanplum.

Финансовите параметри на сделката не бяха обявени, пише capital.bg.

"Новите технологии за взаимодействие в реално време като гласови асистенти и ботове променят маркетинговия сектор от еднопосочни съобщения към двустранни разговори. Смислената връзка между марките и клиентите изисква ангажиране в реално време, през множество канали в различни етапи от потребителското изживяване, като всичко това става по автоматизиран начин. С това придобиване ще укрепим лидерската позиция на Leanplum като платформа за връзка с клиентите в реално време", заяви в официалното съобщение за сделката Момчил Кюркчиев, който е и изпълнителен директор на Leanplum.

Успешни технологии

Connecto.ai е основана от Васил Поповски, Владимир Русев и Радослав Николов и работи от началото на миналата година през дружеството "Кънекто". В края на 2017 г. фирмата получи инвестиция от фонда LAUNCHub Ventures от 650 хил. евро. Компанията беше подкрепена и от Васил Терзиев (съосновател на Telerik) и Тенко Николов и Иво Ценов от Siteground.

За кратко време стартъпът успя да развие успешни технологии за онлайн чатове, базирани върху изкуствен интелект чрез ботове. Сред досегашните клиенти на Connecto.ai са Viber, Coca-Cola, Yellow Taxi, BGMenu и британската Radius Payment Solutions. Приходите на "Кънекто" за първата непълна година - 2017 г., са достигнали 115 хил. лв.

"Leanplum и Connecto споделят обща мисия да помагат на компаниите да създават трайни взаимоотношения с контекста, релевантността и влиянието, които клиентите изискват. След като се превърнахме в основен играч в бот екосистемата на Rakuten Viber и си партнираме с компании като Coca-Cola и Visa, сега сме развълнувани от интегрирането на нашите технологии за обработка на естествен език и анализ на настроения във водещата платформа за мобилно ангажиране на Leanplum", заяви Васил Поповски, изпълнителен директор на Connecto.ai.

Увеличаване на екипа

Придобиването ще разшири екипа на Leanplum в България. Компанията от Силициевата долина има разрастващ се офис в София, който с десетината души от Connecto.ai ще достигне 40 служители. Целта е броят им да нарасне до 70 до края на годината. Те ще работят по иновации в областта на изкуствения интелект, машинно самообучение, обработка на естествен език и алгоритми в маркетинговата платформа на Leanplum.

Общо Leanplum има над 200 служители, като освен София и централата си в Сан Франциско има офиси и в Амстердам, Ню Йорк и Сингапур. В края на април компанията привлече финансиране за още 5 млн. долара, които добави към набраните досега 47 млн. долара от инвестиционен рунд D, и общо 98 млн. долара досега. Инвеститори в Leanplum са фондовете Norwest Venture Partners, Canaan Partners, Kleiner Perkins Caufield & Byers, Shasta Ventures и пекинският Waterwood Group.

Сделката е и второто успешно излизане от инвестиция на LAUNCHub Ventures за последните шест месеца. През февруари холандската Takeaway.com купи за 10 млн. евро компанията "Хелоу хънгри", която държи българския лидер на пазара в доставка на храни BGMenu. Фондът имаше дял от около 24% в "Хелоу хънгри".

"Тази сделка според нас е много логична и се надяваме силните потенциални синергии за Leanplum да се сбъднат според очакванията. Мога да твърдя, че и екипът на Connecto.ai е много ентусиазиран и мотивиран да работи за успеха на Leanplum", заяви пред "Капитал" Румен Илиев, партньор в LAUNCHub Ventures.

Той се надява, че по-силното присъствие на компании от ранга на Leanplum в България ще създаде по-добра бизнес среда чрез трансфер на знание, опит и добри практики от Силициевата долина.

"За втори път от началото на годината говорим за придобиване на компания от портфейла на LAUNCHub Ventures и сме щастливи, че сме част от успеха на нашите инвестиции. Надяваме се примери както Connecto.ai и Leanplum да дават кураж и мотивация на хората стартиращи бизнес в България", допълни Илиев.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.