Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | July 16, 2018

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Компанията за мобилен маркетинг Leanplum придоби стартъп за автоматизирано онлайн обслужване на клиенти

Компанията за мобилен маркетинг Leanplum придоби стартъп за автоматизирано онлайн обслужване на клиенти
Miglena Ivanova

Компанията за мобилен маркетинг Leanplum, която е съоснована от българския предприемач Момчил Кюркчиев, обяви, че е придобила българския стартъп Connecto.ai. Фирмата предлага автоматизирано обслужване на клиенти онлайн чрез чатботове и ще разшири маркетинговите решения на Leanplum.

Финансовите параметри на сделката не бяха обявени, пише capital.bg.

“Новите технологии за взаимодействие в реално време като гласови асистенти и ботове променят маркетинговия сектор от еднопосочни съобщения към двустранни разговори. Смислената връзка между марките и клиентите изисква ангажиране в реално време, през множество канали в различни етапи от потребителското изживяване, като всичко това става по автоматизиран начин. С това придобиване ще укрепим лидерската позиция на Leanplum като платформа за връзка с клиентите в реално време”, заяви в официалното съобщение за сделката Момчил Кюркчиев, който е и изпълнителен директор на Leanplum.

Успешни технологии

Connecto.ai е основана от Васил Поповски, Владимир Русев и Радослав Николов и работи от началото на миналата година през дружеството “Кънекто”. В края на 2017 г. фирмата получи инвестиция от фонда LAUNCHub Ventures от 650 хил. евро. Компанията беше подкрепена и от Васил Терзиев (съосновател на Telerik) и Тенко Николов и Иво Ценов от Siteground.

За кратко време стартъпът успя да развие успешни технологии за онлайн чатове, базирани върху изкуствен интелект чрез ботове. Сред досегашните клиенти на Connecto.ai са Viber, Coca-Cola, Yellow Taxi, BGMenu и британската Radius Payment Solutions. Приходите на “Кънекто” за първата непълна година – 2017 г., са достигнали 115 хил. лв.

“Leanplum и Connecto споделят обща мисия да помагат на компаниите да създават трайни взаимоотношения с контекста, релевантността и влиянието, които клиентите изискват. След като се превърнахме в основен играч в бот екосистемата на Rakuten Viber и си партнираме с компании като Coca-Cola и Visa, сега сме развълнувани от интегрирането на нашите технологии за обработка на естествен език и анализ на настроения във водещата платформа за мобилно ангажиране на Leanplum”, заяви Васил Поповски, изпълнителен директор на Connecto.ai.

Увеличаване на екипа

Придобиването ще разшири екипа на Leanplum в България. Компанията от Силициевата долина има разрастващ се офис в София, който с десетината души от Connecto.ai ще достигне 40 служители. Целта е броят им да нарасне до 70 до края на годината. Те ще работят по иновации в областта на изкуствения интелект, машинно самообучение, обработка на естествен език и алгоритми в маркетинговата платформа на Leanplum.

Общо Leanplum има над 200 служители, като освен София и централата си в Сан Франциско има офиси и в Амстердам, Ню Йорк и Сингапур. В края на април компанията привлече финансиране за още 5 млн. долара, които добави към набраните досега 47 млн. долара от инвестиционен рунд D, и общо 98 млн. долара досега. Инвеститори в Leanplum са фондовете Norwest Venture Partners, Canaan Partners, Kleiner Perkins Caufield & Byers, Shasta Ventures и пекинският Waterwood Group.

Сделката е и второто успешно излизане от инвестиция на LAUNCHub Ventures за последните шест месеца. През февруари холандската Takeaway.com купи за 10 млн. евро компанията “Хелоу хънгри”, която държи българския лидер на пазара в доставка на храни BGMenu. Фондът имаше дял от около 24% в “Хелоу хънгри”.

“Тази сделка според нас е много логична и се надяваме силните потенциални синергии за Leanplum да се сбъднат според очакванията. Мога да твърдя, че и екипът на Connecto.ai е много ентусиазиран и мотивиран да работи за успеха на Leanplum”, заяви пред “Капитал” Румен Илиев, партньор в LAUNCHub Ventures.

Той се надява, че по-силното присъствие на компании от ранга на Leanplum в България ще създаде по-добра бизнес среда чрез трансфер на знание, опит и добри практики от Силициевата долина.

“За втори път от началото на годината говорим за придобиване на компания от портфейла на LAUNCHub Ventures и сме щастливи, че сме част от успеха на нашите инвестиции. Надяваме се примери както Connecto.ai и Leanplum да дават кураж и мотивация на хората стартиращи бизнес в България”, допълни Илиев.

Добави коментар