Продажбите на персонални компютри нарастват за първи път от шест години насам

ikonomika-rast

Продажбите на персонални компютри (PC) бележат ръст за първи път от шест години насам. Това показват резултатите на две изследователски фирми – IDC и Gartner, отразяващи динамиката на пазара през второто тримесечие на 2018 г.

Според IDC продажбите за периода са достигнали 62.3 млн. бройки и бележат ръст от 2.7%. Gartner пък съобщава за 62.1 млн. пласирани устройства или 1.4-процентно покачване на годишна база, пише economic.bg.

Разминаванията се дължат на различната методология, по която се мерят данните от продажбите на персонални компютри. В анализите на IDC например се отразяват Chromebook устройствата, а се изключват таблетите на Windows, сред които Surface Pro с подвижна клавиатура. Gartner от своя страна брои таблетите на Windows за персонални компютри, а изключва от статистиката тези на Chromebook и всички таблети, които не са с Windows.

Това е и причината IDC първа да забележи потенциала за растеж още през миналата година, когато двигател се оказаха новопоявилите се Chromebook устройства. Сега обаче и Gartner потвърждава увеличението, което идва да подчертае първия ръст на пазара от 2012 г. насам.

Анализаторите и на IDC, и на Gartner са единодушни, че свежият полъх се дължи на бизнес клиентите. „Инерцията ще отслабне след две години, когато премине пикът на Windows 10“, смята Микако Митагава от Gartner, цитиран от The Verge.

От IDC пък отбелязват, че макар персоналните компютри вече да не са най-стандартно устройство в много от случаите, пазарът продължава да демонстрира „джобове на устойчивост“, тъй като те продължават да се развиват и одобряват. „Дори някои типове настолни компютри виждат ръст, движен от бизнеса“, коментира Джей Чоу от IDC.

Големите пет

Като цяло данните сочат, че през последните три месеца има има ръст при бизнес компютрите на HP, Lenovo, Dell, Apple и Acer, докато конкурентите им е обратното. Анализите сочат, че петте големи производители ще продължат да доминират на пазара на фона на стабилизираните продажби през последните две години.

Любопитно е и разминаването в подреждането на различните играчи според  данните на IDC и Gartner. Според първата лидерството принадлежи на HP, докато според втората – на Lenovo. И в двата случая към продажбите на Lenovo са прибавени и тези на Fujitsu, които официално сляха своите компютърни подразделения.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.