Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | November 24, 2017

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Шест стратегии за успешна предприемаческа инициатива

Шест стратегии за успешна предприемаческа инициатива
Miglena Ivanova

В условията на непрекъснато променящ се бизнес климат предприемачите лесно могат да се претоварят и да изгубят фокус. Важно е обаче те да останат съсредоточени върху целите на компанията. Дори и при наличието на твърда стратегия, всеки предприемач трябва да направи шест неща, за да разчисти пътя си към успеха. Кои са те – обобщава онлайн изданието entrepreneur.com.

Проучете конкуренцията

Като предприемач трябва да знаете кои са вашите конкуренти. Трябва също така да разбирате конкурентния продукт или услуга, която се предлага. Като предприемач трябва да знаете кои са вашите конкуренти. Трябва също така да разберете конкурентния продукт или услуга, която се предлага.

Спестявайте дори бизнесът ви да върви добре

Живейте възможно най-икономично. Предприемачите трябва да са толкова консервативни с парите си, колкото е възможно, за да могат да се справят с всякакви ситуации. Спестяването на сума, равностойна на оперативните разходи за няколко месеца, винаги е от помощ за оцеляването при непредвидени обстоятелства.

Разбиране за нови продукти и услуги

Напишете си домашното. Възползвате ли се от всички технологии, които можете да предложите? Има ли приложение, което може да ви помогне да управлявате по-ефективно времето си или услуга, която ви позволява да делегирате обикновени задачи, за да освободите повече време за приоритетни проекти? Ако има – приложете ги.

Избягвайте огромните пазари

Избягвайте да се разширявате на големи пазари в началните етапи. Мисленето “ако можем да уловим само 1% от Китай” може да се превърне в грешка. Специализираният маркетинг може да бъде изключително икономичен, ако имате предвид три неща: да отговорите на уникалните потребности на пазара, като предлагате нещо ново и убедително; като говорите на езика на пазара и натискате неговите „горещи“ бутони; синхронизирате се с пазарната ниша дори и за на пръв поглед незначителните аспекти на маркетинговата кампания, като например лозунга на компанията.

Слушайте отзивите на клиентите и се адаптирайте

Предприемачите могат да развиват бизнеса си само когато имат обратна връзка с клиентите си. Неодобрението може и да не означава много, но пък ако изслушате дори неодобрителните коментари, можете да установите, че клиентите искат друга функция, за да приемат продукта ви. Това ще ви помогне в адаптацията. Независимо дали адаптирате маркетинговия си план, опростявате продукта или отговаряте на новите тенденции, обърнете внимание на отзивите на клиентите.

Отговорете на промените

В бизнеса промените са неизбежни, а тези, които могат да реагират, са гъвкави и разнообразни. Предприемачът трябва да е готов да приеме промените и съответно да адаптира бизнес операциите. Бъдете гъвкави. Ако е необходима промяна на вашия продукт или услуга, не изоставайте. Липсата на адаптивност може да доведе до загуба на клиенти, печалби и дори бизнес неуспех, защото светът се развива бързо. Дори една компания, основана преди една година, може да промени света днес.

И да, светът приветства големи играчи като Бил Гейтс и Опра Уинфри например. Все пак има място за всички в играта. Предприемачеството в развиващите се пазари може да бъде основен фактор за завръщането на една сърдечна световна икономика. Защо да не можете да бъдете част от тази промяна?

Добави коментар