Какво трябва да знаят предприемачите преди да започнат бизнес?

business-Pixabay

Джеймс Алтъчър, един от най-влиятелните потребители на LinkedIn, споделя, че след третия опит и провал за започване на бизнес си е казал, че е дотук и че никога няма да опита отново. Само че се е престрашил и е опитал пак, пише онлайн изданието Business Insider.

Четвъртият път явно е бил на късмет, защото нещата са потръгнали. И то без Алтъчър да знае нещо съществено ново за бизнеса. Единственият принцип, който той е изповядвал, е че ако вършиш работа, то ти се плаща, а след това си плащаш сметките. Доста непълни знания.

В процеса на „оцеляване“ след провалите и след успешната му инициатива той трупа опит, с който му става доста по-лесно по пътя към успешния бизнес. Ето и съветите му

Визия и изпълнение

Най-важното за един предприемач е да изгради печеливш бизнес, т.е. услуга или продукт, за който хората ще плащат. Това е важно за предприемачите, защото повечето от тях изобщо не могат да си позволят да инвестират в неуспехи и трябва да започнат да печелят веднага. В неговия случай става въпрос за създаване на уеб сайтове, като той се насочва към компании, които никога не са имали присъствие онлайн.

Визията в случая е, че всяка компания трябва да има сайт, като той разчита на познанията си по програмиране на бази данни, графичен дизайн, оптимизация и т.н., както и на уменията си да ги продава.

Делегиране на задължения

Няма спор, че всеки предприемач трябва да работи много здраво, за да успее. Най-големият ден за самия Алтъчър обаче е настъпил, когато той е разбрал, че не може да прави всичко сам. Така че делегирането на задължения е неизменна част от процеса по предприемачество. Така с 90 часа работа седмично накрая може да се получи стойност на работата от 300 часа, изчислява той.

Обещания и изпълнение

Предприемачът иска на всяка цена да вземе някаква работа. И за това е склонен да обещае да даде целия свят. Така се стига до обещания за невъзможно кратки срокове, за разположение „на повикване“ по всяко време, дори до обещания за решаване на личните проблеми на бизнес партньора. И той дори дава повече, отколкото е обещал. Добавя нови функции към сайта, които никой не е искал, и го прави безплатно. Това неминуемо води до засенчване на конкуренцията, дори и да е ясно, че това партньорство рано или късно ще се разпадне.

Диверсифициране

Алтъчър разказва, че през първите 18 месеца, в които е стартирал бизнеса си, е работил и на пълно работно време. Реално той е искал да се увери, че ще може да си плаща сметките и не е поел излишен риск. Диверсифицирането на личния риск е важно и когато той реално бъде намален, тогава предприемачът може да се фокусира върху важните неща.

Диверсификацията е във всичко. Той е работел като програмист, но и върху телевизионни предавания, писал е разкази и е обмислял какво още би могъл да прави. Така е разнообразил бизнеса си като брой клиенти и нови продукти, които да предлага.

От гледна точка на времето той си дава сметка, че може би е трябвало да се насочи към набиране на средства за разработването на по-мащабен продукт и постигане на публичност, така че да изпъкне пред конкуренцията.

Продажбите

В началото никой предприемач не знае много за това как да (се) продава. На пазара обаче има сигурно повече от милион книги за продажбите и убеждаването. И много от тях са полезни и си заслужава да бъдат прочетени.

Предприемачът обаче е важно не просто да се фокусира върху продажбата сама по себе си, а да изслушва и харесва клиента си, да намери допирни точки с него, да реши негов проблем, дори и малък и незначителен.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.