Потребителското доверие се влошава в началото на годината

shopping-R

Потребителското доверие намалява с 1,6 пункта през първото тримесечие спрямо предходното, отчита Националният статистически институт (НСИ).

Потребителите очакват влошаване на общата икономическа ситуация в страната, както и прогнозират ръст на безработицата.

Очакванията на потребителите за изменението на потребителските цени също са по-неблагоприятни, като се засилват очакванията за ускоряване на инфлацията.

По-негативни са очакванията на потребителите в градовете, докато доверието на потребителите в селата леко се подобрява през първото тримесечие.

Потребителите обаче остават благосклонни да правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба в настоящата ситуация. Същата тенденция се запазва и в намеренията им за следващите 12 месеца.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.