Как технологиите променят потребителските навици?

Shopping_Bulgaria

Тенденциите при пазаруването се променят и уикендите вече не са запазени за време за пазар. Това показват данните от изследване за най-големите търговски марки на над 40 пазара в Европа, Латинска Америка, Азия, Африка и Близкият изток.

Анализът е изготвен от технологичната компания RTB House, като изводът е, че има категорична промяна на потребителското поведение, която разбива мита, че онлайн рекламите на потребителски стоки са най-ефективни през почивните дни.

Оказва се, че пазаруването вече е дейност, която много по-често извършваме през седмицата. Броят кликове и конверсии е особено висок във вторник, когато се наблюдават с 37% повече кликове и 43% повече конверсии на световните пазари. Това окончателно прави събота най-лошия ден за електронната търговия – тогава покупките, които идват от онлайн реклама, падат до едва 11% от общия брой за цялата седмица, сочи статистиката.

Анализът на българския пазар показва леки разлики в потребителските навици. У нас онлайн банер рекламите достигат максималната си ефективност в петък, когато се наблюдава 60% ръст в конверсиите и 45% в кликовете, в сравнение със събота. Най-голямата активност пък е между 10 и 12 през деня (26% от всички конверсии).

Изследването е базирано върху данни, събрани от над 1000 банер кампании, ползващи real time bidding технологии - автоматични търгове на рекламни позиции, които се осъществяват в реално време.

Преди 10 години компютрите и интернет не бяха основен канал за пазаруване, поради което хората прекарваха предимно свободното си време в тези дейности. Днес пренасищането от инфорормация през няколко устройства по време на работната седмица позволява на потребителите да пазаруват от всякъде и по всяко време. Познаването на този факт е ключ към успеха в ефективната реклама и интернет търговия в момента“, коментира мениджърът за България и Румъния на RTB House Каталин Емилиан.

С постоянно нарастващите данни за навиците ни на пазаруване, шопинг тенденциите се променят заедно с технологиите. И маркетинг специалистите би трябвало да познават аудиторията си по-добре от всякога. Колкото повече информация имат, толкова по-скоро могат да реагират на новите трендове в пазаруването и да доставят по-адекватна, персонализирана услуга и послания към точните аудитории, в точното време.

„Това е моментът, в който в играта влиза изкуственият интелект“, допълва Емилиан.

„Самообучаващите се алгоритми за пероснализиран ретаргетинг, които са движени от технологии за дълбоко учене, имитират невроните в човешкия мозък. И със събраната информация могат да анализират пазарите денонощно и да реагират на най-малките промени. По този начин рекламните дейности се адаптират към новото поведение на потребителите за броени дни, часове и дори минути, за да се възползват от най-големия потенциал за покупки. Това не е било възможно никога досега“, допълва той.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.