Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | December 12, 2017

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

КЗК разреши сделката за Paradise Center, NEPI се превръща безапелационен лидер на пазара на търговски площи в София

КЗК разреши сделката за Paradise Center, NEPI се превръща безапелационен лидер на пазара на търговски площи в София
Miglena Ivanova

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши на южноафриканския фонд NEPI да придобие Paradise Center в София, вижда се от решение, публикувано на сайта на Комисията.

Така фондът ще се превърне в най-крупния собственик на търговски площи в София и лидер на пазара на отдаване на търговски площи под наем с дял от порядъка на 30-40%, оценява антимонополния регулатор.

Сделката между NEPI и собственика на мола Булфелд беше обявена в края на септември. Тя е на стойност 252,9 млн. евро – рекордна сума за българския пазар на бизнес имоти.

Фондът притежава и мол Сердика център в София – също един от най-посещаваните в столицата.

Сделката предизвиква безпокойство у конкуренцията, вижда се от публикувания документ. Други собственици на молове в София са изпратили становища до Комисията, според които придобиването ще доведе до господстващо положение на един участник на пазара, който пък може да принуди наемателите си да подпишат клаузи, които да са неизгодни за другите търговски центрове.

Подобни становища са изпратили Собственикът на Mall of Sofia „Дорадо 1“ ЕООД, собственикът на The Mall “АП Ритейл I” ЕООД, който също приключва сделка за продажба на мола на Hystead Lymited, собствтеникът на мола на Околовръстния път „София Саут Ринг Мол” ЕАД и управляващата компания на Bulgaria Mall “Мъркюри“ ЕАД.

КЗК обаче няма опасения за конкуренцията заради зрелостта на пазара, дългосрочните договори за наем без възможности за редки едностранни промени и непреминаването на границата от 40% пазарен дял.

Пазарът на отдаване под наем на площи за търговия на дребно в големи търговски центрове е динамичен и на него към настоящия момент оперират и други дружества, които се явяват основни конкуренти на участниците в концентрацията, с пазарно присъствие, което би могло да окаже дисциплиниращ ефект върху евентуално непазарно поведение от страна на обединената след концентрацията група, заключава Комисията в решението си.

Добави коментар