Доверието на европейските потребители в онлайн търговците се засилва

online-shopping-Pixabay

Доверието на потребителите в Европейския съюз (ЕС) в онлайн търговците в родните им страни и чужбина продължава да се засилва, отчита в свой доклад Европейската комисия (ЕК).

Търговците обаче все още имат опасения да осъществяват дейност в друга държава от ЕС заради риска от измами и неплащане, различното данъчно законодателство и правилата за защита на потребителите, подчертава се в доклада.

Индексът на доверието на потребителите в електронната търговия се увеличава в последните 10 години почти два пъти, отбелязва ЕК в документа. Нивото му достига 55% през 2017 г. спрямо 29,7% през 2007 г.

Равнищата на доверие обаче се различават силно в отделните държави членки. Потребителите освен това все още не могат свободно да пазаруват от всички онлайн търговци в други държави от Общността. Проучванията показват, че на 10% от потребителите им е отказана доставка до тяхната държава.

Данните сочат още, че потребителите са по-добре осведомени за правата си през 2017 г. в сравнение с преди 10 години за разлика обаче от търговците. Тяхната осведоменост не се подобрява през последните години.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.