Next Consult формира център за компетенции на Salesforce за Югоизточна Европа

techno

Българската консултантска компания Next Consult започна формирането на център за компетенции на Salesforce за Югоизточна Европа. В него ще се обучават и специализират консултанти, разработчици, и специалисти в различните решения на световният лидер в cloud CRM решенията, които ще прилагат най-добрите практики в корпоративното управление в компании от цял свят.

Центърът ще се разгърне в две локации - София и Букурещ. До края на 2019 година екипът му ще наброява 150 човека, пише capital.bg.

Основна цел на центъра за компетенции е да изгражда експертиза от световно ниво в Salesforce специалистите и по този начин да превръща знанията им в скъпа добавена стойност, която потребители от цял свят да търсят и ценят. Самата Salesforce е най-бързо растящата софтуерна компания за всички времена – само за последните 5 години тя е удвоила приходите си.

Всеки член на екипа на центъра ще участва в реализацията на реални проекти в страни от цяла Европа и САЩ. Това е свързано с проектирането и разработването на специфични решения за различните вертикални индустрии. В този смисъл новата структура ще е своеобразен изследователски център, обясни Иво Дрешков, партньор Софтуерни решения в "Некст Консулт".

Подобно развитие е в противовес на масовата тенденция да се работи по аутсорсинг проекти. "Амбицията ни е да изнасяме в чужбина висок клас стойностни услуги, базирани на знание и експертиза, а не да сме посредници на евтина работна ръка" подчерта Орлин Дочев, управляващ партньор в "Некст Консулт". "Ще търсим таланти и ще работим за повишаването на тяхната стойност чрез натрупване на специализирано ноу-хау - което всъщност е най-ценното, което можем да имаме и да предлагаме на света", казва Дочев.

Върхови постижения на база златен статут

За да създаде подобен експертен център, "Некст Консулт" предварително е натрупала значително ноу-хау и съответни ресурси. В началото на 2018 година те донесоха на българската консултантска компания статут на златен партньор на Salesforce. Подобен статут имат едва около стотина компании в света.

Критериите на Salesforce за нивото "златен партньор" са безпощадни и изключително трудни за постигане, поясниха от Некст Консулт. Изискванията касаят:

- обем продажби - което означава фирмата да успява да продава устойчиво и успешно решенията на Salesforce на клиенти от различни индустрии и размер, като по този начин генерира приходи, позволяващи й да инвестира в експерти, в изследвания, в специализирани вертикални разработки и др.;

- сертификация на служителите - което означава способност да се откликне на специфичните нужди на клиентските организации, адекватно и навреме;

- удовлетвореност на клиентите (измерва се чрез "вътрешни" проучвания на Salesforce директно сред потребителите) – което означава изрядно свършена работа и осигуряване на добавена стойност.

Локации: София и Букурещ

В центъра за компетенции ще се обучават бизнес-специалисти, които ще се профилират за различните индустриални "вертикали", обяснява Максим Колев, партньор CRM решения в "Некст Консулт". Те ще имат възможност да прилагат и развиват уменията си в реални проекти в България и Румъния, но също така и в останалите страни по света, където Некст Консулт развива дейност: фирмата има офиси и в Швейцария, Великобритания и САЩ.

Изборът на локацията – София и Букурещ – е обусловен от човешкия потенциал в региона. "България и Румъния имат талантливи бизнес-умове – кадърни хора с хъс и с амбиция да се развиват," казва Орлин Дочев. "Пазарът в двете страни е сходен. Много фирми оперират и на двата пазара – българския и румънския. Това е отлична основа за развитието на нашия център за компетенции".

В дългосрочен план "Некст Консулт" се стреми да се утвърди като консултантска компания от най-висок клас. Макар че някои може да намират това за свръх-амбициозно, младата компания се развива достатъчно динамично, за да го постигне. Освен Salesforce партньор, тя е специализирана в процесите по дигитална трансформация на бизнеса, ново поколение дигитален маркетинг, управление и оптимизиране на бизнес-процесите, партньор на SAP, внедрител на японската LEAN методология 20 ключа в България и по света.

Плановете за развитие на "Некст Консулт" съответстват и на амбицията на Европейската комисия за създаване на повече успешни ИТ бизнеси в Европа в отговор на силното глобално присъствие на американските технологични гиганти.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.