Наемане на нови служители - в какви капани може да попадне бързо растящата компания?

leadreship

Наемането на персонал е от основно значение за растежа на компанията, но и една от бариери, пред които се изправя бизнесът, когато се опита да расте бързо.

Entrepreneur.com определя най-разпространените клопки, в които бизнесът може да попадне при мащабен растеж и критичните моменти в процеса, които може да компрометират процеса по разширяване.

Централизирайте решението за наемане на хора и постигнете консенсус извън „картината“

Страхът, че хората, които интервюирате, са по-добри от интервюиращия е достатъчен да „размъти водата“. Приемете, че за екипите е по-добре да наемат по-добри от тях. Важно е да премахнете пристрастието от уравнението, като поставите наемането в ръцете на назначаващ мениджър. Това помага да се избегне изтласкването на вземането на решение надолу в йерархията, където има по-малко опит, толерансът към риска е нисък, както и доверието, за да се взимат такива решения. Екипите може да участват в интервютата, които трябва да са ясно структурирани.

Структуриран, но гъвкав процес

Ключът към успешното набиране на персонал е гъвкавостта. Типичният процес по подбор включва три етапа – предварително интервю, същинско интервю и финално интервю. Ако кандидатът, обаче, идва отдалеч, трябва ли да го караме да пътува само заради тази структура и не можем ли да я модифицираме?

Резултатите от проучване показват, че почти две трети от кандидатите за работа са повлияли решението си да (не) приемат позицията точно от интервютата.

Отнасяйте се сериозно към бързината

Бързината на наемане на хора е най-силното ви оръжие. Различни данни показват, че над 50% от кандидатите ще имат повече от една възможност, което означава, че може и да загубите ако се колебаете. Централизирането на решенията допринася за бързината и дава преднина на една компания пред друга.

Дайте възможност за изключения

Дайте възможност на мениджъра по човешките ресурси да отправя предложения на място за определени кандидати.

Приемете неизбежността, че някои назначения ще са провал

Твърде много компании се опитват да оптимизират процеса по наемане на персонал до съвършенство. Това е погрешно. Различни проучвания показват, че едва 19% от новонаетите се считат за успешно наети след 18 месеца, а 46% смятат, че са на грешното място.

Трите „червени лампи“

Има три „червени лампи“, които ако светнат е сигурно, че кандидатът не е подходящ за компанията:

- Мотивиран е само от пари

- Арогантно държание

- Непрофесионално отношение, негативизъм и тежък характер като цяло

Наемане за успех на клиента

Целта на всяка компания е все пак да работи за клиентите си. Всеки новоназначен трябва да бъде наеман въз основа на способността си да постигне точно тази цел – успехът на клиентите, защото те са на първо място що се касае до растежа на компанията.

Не спирайте да търсите

Твърде много компании пилеят време, за да наемат нови таланти. Ако една компания не наема персонал, това може да се отрази на клиентите.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.