Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | September 20, 2017

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Логистичното коопериране спомага за оптимизиране на разходите и подобрява качеството на услугите

Логистичното коопериране спомага за оптимизиране на разходите и подобрява качеството на услугите
ENTERPRISE

Тенденциите и иновациите в логистичния и транспортния сектор разгледаха на 28 март участниците във второто издание на бизнес форумa „MySuccess.bg in Logistics – Предизвикателство или промяна?“
Форумът, организиран от списание ENTERPRISE, представи добрите български практики в сектора и проследи развитието на спедиторския бранш у нас.

Георги Алипиев от Българска агенция за инвестиции направи преглед на успешно реализираните проекти в секторите „Транспорт“ и „Логистика“ и даде множество примери за ефективно сътрудничество между бизнеса и агенцията. Алипиев представи и основните насърчителни мерки, от които могат да се възползват сертифицираните компании според последните изменения в Закона за насърчаване на инвестициите.

За притежателите на сертификат от БАИ административното обслужване е с по-кратки срокове, компаниите имат възможност да получат финансова помощ за обучения, както и финансиране на довеждаща инфраструктура до индустриалния обект. Георги Алипиев допълни, че от 2013 г. всички сертифицирани инвеститори ще получават и плащания за осигуровки от страна на държавата, като размерът им ще се определя в годишния бюджет на страната.

„Намалялото потребление като цяло води към стремеж за оцеляване, което е съпътствано от оптимизиране на разходите“, сподели Явор Панталеев, управител на Ойрошпед АД. Според него разходите могат да бъдат ефективно оптимизирани чрез логистично коопериране. Управляваната от него компания участва в кооперация, което е позволило поддържането на ниски пазарни цени. „Хоризонталните логистични кооперации спомагат за намаляване на разходите, подобряване качеството на услугите и по-оптимално използване на превозните капацитети“, изтъкна предимствата на кооперирането Явор Панталеев.

Иновациите в сектора на куриерските услуги разгледа Павел Пенчев, прокурист в Еконт Експрес. Той представи пред участниците във форума успешните нововъведения в компанията, породени от специфичните нужди на всеки клиент. Преглед на стоката, тест и избор между няколко артикула, указания към вземащия поръчката или доставящия я куриер, нощни доставки и улеснено връщане на пратката са само част от новостите, които Еконт Експрес въвежда през последните две години в отговор на променящите се желания на потребителите и развитието на технологиите.

Всички куриери са оборудвани с таблет, което ги прави много по-мобилни, осигурява директна връзка със стационарния офис и помага за осъществяването на ефективен контрол. Павел Пенчев коментира, че инвестицията им в таблети се възвръща много бързо – в срок от 3 до 6 месеца, тъй като производителността на служителите се увеличава с 30-40%.

Участниците в практическия бизнес форум научиха и как усъвършенстваните умения за водене на преговори могат да им спечелят добри партньори, да им спестят време и да им помогнат да оптимизират ефективно разходите в своя бизнес.

Добави коментар