Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | October 18, 2018

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Швейцарската компания LEM разшири завода си в София

Швейцарската компания LEM разшири завода си в София
Miglena Ivanova

Швейцарският производител на електронни компоненти и измервателни уреди LEM Group разшири завода си в София. Проектът включва удвояване на производствената част, изграждане на нова лаборатория за изпитания на продуктите, разширение на складовите помещения и на офисните пространства.

“Добавихме допълнителни 1000 кв. метра към площта на вече съществуващата ни база в България, която е около 4600 кв.м. Това ще ни даде възможност за разширяване на дейностите в страната с над 50% през следващите години”, коментира за “Капитал” Франк Рефелд, изпълнителен директор на LEM Group, пише capital.bg.

Инвестиции и развитие

Швейцарската група откри производството си в България през 2013 г. Първоначалната инвестиция бе 2 млн. швейцарски франка, а първите заети бяха 40.

“Досега LEM е инвестирала 18 милиона швейцарски франка в базата в София. Към момента в българската компания работят над 300 души – административен и оперативен персонал. LEM има четири производствени бази – в Пекин, София, Женева и Токио. Базата в София е втората най-голяма, като всяка следваща година бележи двуцифрен ръст”, уточни Франк Рефелд.

Според данните в Търговския регистър за 2017 г. приходите от продажби на “ЛЕМ България” нарастват с близо 30% спрямо предходната година и надхвърлят 50 милиона лева. Печалбата също расте с близо 18% до 3.5 млн. лв.

“В София имаме модерно производствено предприятие за мехатроника, където се произвеждат значителен брой от нашите продуктови серии. За да се справим с тенденцията за миниатюризация, намаляване на разходите и повишаване на изискванията за качество в нашата индустрия, ние съответно увеличаваме степента на автоматизация в българската производствена база. В резултат на това комплексността на дейностите в София непрекъснато нараства и това води до увеличаване на изискванията към българския ни екип”, коментира Франк Рефелд. И уточнява, че “ЛЕМ България” се разраства не само като производствена база, а и като център за споделени услуги на LEM Group в отделите “Човешки ресурси”, “Финанси” и “Информационни технологии”.

Повече изследователска и развойна дейност

Компанията майка си поставя за цел българското поделение да удвои приходите от продажби. В основата на растежа на целия холдинг е изследователската и развойна дейност. “На групово ниво увеличихме разходите си в тази сфера с 35.2% до 21.7 милиона швейцарски франка през последната фискална година и планираме да продължим да инвестираме в тази област. Основните ни стимули за развитие са възможностите за растеж на пазара на електромобили, нарастващата автоматизация и роботизация, новите пазарни сегменти като Smart Grid (интелигентни електроенергийни мрежи) и по-интелигентни сензори”, обобщава Франк Рефелд.

Засега специалистите, заети с изследователска и развойна дейност в софийския завод, са 15, но централата планира значително разрастване на отдела и пропорционално увеличение на дейността в тази област, съобщи за “Капитал” Франк Рефелд.

Над 300 милиона швейцарски франка

Швейцарската група LEM произвежда преобразуватели за ток и напрежение, които намират приложение в индустрията (основно роботи), във влакове, медицински уреди, в автомобилната промишленост. Сред клиентите на холдинга са Fanuc, ABB, Siemens, Schneider, General Electric.

Според Франк Рефелд компанията вижда значителни възможности за растеж, произтичащи от нарастващото и застаряващо население в света. “Ефективното и устойчиво използване на енергийните ресурси ще бъде от все по-голямо значение. От друга страна, новите технологии позволяват да се използват преобразуватели в области, в които по-рано това не е било възможно да бъде направено по икономически целесъобразен начин – по-специално за измерване на по-слаб ток. Ето защо непрекъснато преразглеждаме технологията, производствените и развойните ни възможности, а също така процесите и организацията, за да се подготвим за този предстоящ растеж”, коментира Франк Рефелд.

LEM Group отчита продажби от 301 милиона швейцарски франка за финансовата 2017/18 и печалба от 53.3 милиона швейцарски франка. “За първи път в 45-годишната си история компанията надхвърля оборот от 300 милиона швейцарски франка”, подчертава Рефелд.

Добави коментар