Комуникацията в компанията: Как и защо?

employees-Pixabay

За да работи комуникацията между мениджмънта и служителите в компанията, всеки трябва да знае какво се очаква от него и защо тези очаквания съществуват. Същевременно в повечето фирми има огромна комуникационна пропаст между отделните нива и това се отразява негативно на степента на ангажираност на служителите.

В САЩ например, според резултатите от проучване на Галъп, ангажираността на служителите е около 34%, пише онлайн изданието entrepreneur.com. Това означава, че повечето хора не са удовлетворени и не инвестират емоции в работното си място.

Мениджърите трябва да отделят време, за да разберат своите служители, а служителите трябва да са наясно с целите на своята компания. Като лидери трябва да сте сигурни, че служителите ви имат доверие и знаят защо и как ги водите напред. Това ще запази ангажираността на всички страни.

Прозрачната комуникация в екип е нещо, за което лидерите на компаниите трябва да се чувстват лично отговорни. Когато те изберат да не участват, това изпраща много силно послание на служителите. Дали вашият екип го осъзнава или не, лидерската комуникация и участие пряко засягат начина, по който служителите възприемат и оценяват корпоративните инициативи. В крайна сметка всеки – от изпълнителния директор до стажантите, работи за едно и също нещо – успехът на компанията. Това ще окаже силно въздействие върху ангажираността и щастието на служителите.

Чудесен пример за този подход към целите и комуникацията е Google. Компанията прилага специален подход за полагане на цели и постигане на ключови резултати, за да се решат основните спънки пред комуникацията между мениджмънта и служителите. Този подход дава и на двете страни достатъчно информация за това какво се случва в компанията.

Тази система има три основни ползи: мениджмънтът знае винаги какво работят хората, има достатъчно информация за вземане на решения, а служителите се фокусират върху наистина важната работа. Така всеки има информация за работата на другия и всички разбират, че вървят в една посока.

Ако не сте сигурни какъв е най-добрият начин да измерите ангажимента на екипа си, има много ресурси по темата. Ако сте една от организациите, които действително работят по проблема, имате късмет, тъй като имате ясно предимство пред тези, които не го правят.

Разликата между нивата в една компания не винаги е проблем, но може бързо да се превърне в такъв, особено когато хората с погрешно отношение са отговорни или когато компанията расте много бързо. Затова не забравяйте, че ако вашата компания не се интересува достатъчно и не разбира служителите си добре, ще се сблъскате с оттегляне, бавна комуникация и, още по-лошо, с напускане на ключови хора. А това е нещо, което може да се избегне.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.