Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | December 17, 2018

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Колко са важни старите клиенти за бизнеса?

Колко са важни старите клиенти за бизнеса?
Miglena Ivanova

Всеки предприемач е добре, рано или късно, да се свърже със старите му клиенти, с които е работил поне 12 месеца назад. Не за да се опита да им продаде нещо, а да ги приобщи и да види какво се случва и в техния живот.

Причината – много по-лесно е за един бизнес да привлече повторно предишен клиент, отколкото нов. Това очевидно е вярно за всяка индустрия, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Ето и четири стъпки за контакт със стари клиенти, които изданието обобщава.

Определете старите си клиенти

Направете списък с всички, които са осъществили покупка през последните 12 месеца. Въведете ги в CRM система.

Осъществете контакт

Това може и да е трудно за някои хора, особено тези, които не са сигурни какво трябва да кажат. Не се впускайте в излишни словоизлияния. Поздравете, съобщете, че имате някои нови идеи, които може да са им интересни, и посочете как може да ги научат. Може да е на лична среща, може и да приложите линк с информация към сайта или блога си. Отправете директно послание.

Слушайте внимателно по време на разговор с клиент

Изслушайте хората – докъде са стигнали, на какъв етап от живота и бизнеса си са, кои са предизвикателствата, пред които са изправени. Така въз основа на опита си ще можете да им предложите по-добри решения.

Помнете, че това са хора, с които не сте имали контакт от известно време. Вероятно си имате някои „опорни точки“, които те не са чували. От тях можете да тръгнете по време на разговора.

Направете оферта за продължителна помощ

Това зависи от много неща, но в повечето случаи мярката е точно това, което трябва да направите. Забележете обаче, че предложението не бива да ги обвързва непременно с нов договор като ваш клиент.

Може, например, да ги поканите да присъстват на ваше събитие, уъркшоп или пък да ви гостуват, да се видите отново просто за да пиете кафе в някакъв бъдещ момент. Отговаряйте на въпросите им ясно и точно, но кратко, защото това ще продължи да добавя стойност и ще ви приближи към ангажирането им.

Добави коментар