Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | September 23, 2017

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Две трети от българите редовно използват банковите си карти при пазаруване

Две трети от българите редовно използват банковите си карти при пазаруване
Miglena Ivanova

Две трети от българските потребители използват банковите си карти поне веднъж седмично и пазаруват онлайн поне веднъж месечно, показват данни на Mastercard.

Компанията посочва, че Балканският регион бързо се приобщава към електронните разплащания. Дебитните карти са най-популярният разплащателен картов продукт в България, Сърбия, Босна и Херцеговина и Хърватия.

Общо 68% от респондентите на MasterIndex в България притежават дебитна карта. Най-висок е този дял в Хърватска – 86%.

В Сърбия и Босна и Херцеговина съответно 47% и 46% от респондентите притежават дебитни карти, а 37% и 35% от тях разполагат едновременно с дебитни и кредитни карти, отчитат от компанията.

Предимствата на електронните плащания като бързина, удобство и сигурност, се изтъкват от потребителите, които използват своите разплащателни карти най-малко веднъж седмично: в България процентът е 69%, в Сърбия – 77%, в Босна и Херцеговина – 88% ,и огромен в Хърватия – 91%.

Хранителните стоки са най-често закупуваният продукт с дебитни карти в България, Сърбия и Босна и Херцеговина – съответно 65%, 65% и 45%, докато хърватите най-често заплащат с дебитни карти за дрехи (73%).

Респондентите на MasterIndex от Сърбия и Босна и Херцеговина използват разсрочено плащане на вноски най-вече за закупуване на мебели и домакински уреди – съответно 45 и 28%.

Увеличават се и покупките с карти в по-малките търговски обекти, отчита компанията. Нарастват и картовите разплащания в ресторанти, кафенета и клубове, както и при куриерски доставки.

Добави коментар