Трансформиране на бизнеса – дигиталната реалност 3.0

logo2-200x150

„Всички знаем, че трябва да има някаква дигитална трансформация и че това трябва да работи, но то не го прави. Но ако покажеш на хората, че дигиталната трансформация работи, те ще я приемат.“ - започна Георги Малчев, Управляващ партньор, Xplora BG. Той бе само един от прекрасните лектори, които споделиха с публиката на форум "Трансформиране на бизнеса – дигиталната реалност 3.0" защо дигиталната трансофрмация е толкова важна и какви инструменти и тактики трябва да приложим, за да се случи успешно тя. Георги Малчев заедно с колегите си - Ленко Йорданов и Александър Марков, бяха модератори на уъкшопа след лекционната част в конференцията, където дадоха препоръки и съвети на участниците. 

Зоран Арсовски от Progress/Telerik/ разказа за големите данни и защо те са от огромно значение за фирмите. Сподели с публиката и няколко "use cases", през които Progress са преминали и как точно са го направили с помощта на големите данни. - „Всеки един тъч поинт, който има клиентът, когато мине през сайта, е Big Data. Защо големите данни са важни за маркетинг частта от бизнеса? Сами по себе си данните не означават нищо, но те са магическата съставка в анализа, който използваме в стратегията на компанията. Технологията, която се използва има достъп до голям брой информация. Все повече бизнеси стават комплексни по отношение на клиента.“

 

Александър Григоров, "Продуктов и интернет-маркетинг мениджър" на Toyota Balkans сподели с участниците, че дигиталната трансформация за компанията започва още през 2011 г. "Инвестираме в маркетинга на продукта. Имаме много динамично съдържание, което генерираме на момента в нашия сайт.“- той сподели и за платформата My Toyota, която тепърва ще се интегрира и ще бъде напълно изготвена за клиента и неговото преживяване.

Юлиян Влахов, Директор на управление „Алтернативни канали“ на УниКредит Булбанк, представи дигитализацията от гледна точка на банките - "Фокусирахме се върху дигиталните канали, започнахме да следим поведението на потребителите и колко от тях са активни. Въведохме нови форми на методология и проекти. Дигитализацията е модерен термин, за който всички говорим, но никой не е постигнал. Готови ли сме в банките за дигитализация? Ами тя върви. Близо 80% от клиентските интеракции са електронни, както и 70% минават по същия електронен път."

За да се осъществи дигитализацията в една компания, целите трябва да се споделят от всички в компанията. Дигиталната трансформацията не е само дигиталният маркетинг, тя не се отнася само за дигиталните компании, а е за всички - без значение в кой бизнес са. Дигитализацията са всички процеси в бизнеса. - така започна Христо Христов, изпълнителен директор на Нет Инфо, който започна и първия панел. Има няколко мита, които битуват за дигиталната трансформация, каза Христов. Като такива той посочи факта, че потребителското преживяване не е в центъра, че дигиталната трансформация важи само за дигитални компании, че трансформацията може да стане без ИТ отдела и че една компания трябва да изчака, за да види как ще се развие индустрията.

Своя опит с дигиталната трансофрмация също споделиха Д-р Петър Велев Собственик, Екофарм ЕООД и Емил Илиев, Специалист в областта на дигиталния маркетинг, ИКЕА България, като втория показа последната кампания, която компанията е направила в България, а именно - Балкон Турист.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.