"Дигитална трансформация 4.0“: Какви ползи носи дигитализацията на бизнеса

Digital-30-11

На 30 ноември в „София Хотел Балкан“ се състоя форумът "Дигитална трансформация 4.0“ - новият императив за бизнеса – конференция за ползите от дигитализацията за бизнеса.

Водещи експерти коментираха най-новите тенденции в дигитализацията, която вече не е инструмент за автоматизация на бизнеса, а средство за генериране на приходи, търсене на клиенти и създаване на пазари.

Прогнозите показват, че организациите, които не успеят да развият цифров бизнес, още през 2018 г. ще имат много по-лоши пазарни позиции, отколкото към момента. Използването на технологии, независимо дали става дума за малък и среден, или голям бизнес, е от ключово значение за оцеляването на фирматав периода 2018-2020 г.

Зоя Василева, член на Управителния съвет на IAB България и експерт дигитални комуникации и продажби в bTV Медия Груп, коментира по време на презентацията си, че компаниите, които успеят да реагират на дигиталната трансформация, ще извлекат най-много ползи.

Зоя Василева представи и данни за проникването на дигиталните медии и интернет в България. Проучване на IAB България показва, че българите разполагат с достъпен интернет в сравнение с европейските държави и ползват мрежата значително по-често. Традиционната телевизия също е с много голямо покритие, както и радиото. Използването на интернет медии в България на дневна база преминала границата от 4 часа дневно, а на телевизия – 3 часа, като потреблението на интернет расте. Това е сериозна възможност за откриването на нови потребители.

Все повече нараства и влиянието на смарт устройствата.

Христо Топузов, бизнес директор Isobar България/Dentsu Aegis Network, подчерта, че иновациите се променят от десетилетия, но динамиката на промените е значително по-бърза в последните години. Той прогнозира революция при биотехнологиите, скорошно навлизане на безпилотните автомобили, както и на виртуалната реалност, която се очаква да стане достъпна за над 1 млрд. души в близко бъдеще.

Милена Мишинева, бизнес директор Amnet Bulgaria, каза, че често има неразбиране на новите технологии и как корпорациите могат да ги ползват, за да подобрят постиженията си. Според нея бизнесът трябва да се фокусира върху две неща – продуктът да е физически достъпен и хората да знаят, че този продукт съществува. Така продуктът е в съзнанието им и хората има много голяма вероятност да изберат точно него. Това определя и важността на маркетинговите послания и визии, както и на цялостната маркетингова стратегия, която трябва да е съобразена с начина на „говорене“ на потребителите и техните нужди.

Николай Кискинов, управляващ съдружник Адвокатско дружество Владимиров & Кискинов, представи на форума новия регламент за ползването на личните данни GDPR 2016/679/ЕС. Регламентът определя правилата за защита на личните данни на физическите лица и свободното движение на лични данни. Предвижда се да бъде забранено обработването на данни, които разкриват расов или етнически произход, политически възгледи, религиозни убеждения, генетични и биометрични данни, данни за здравословното състояние и сексуалния живот на лицата и други. Субектите следва да дават изрично съгласие за обработка на личните им данни, като мълчанието не се приема за такова. Предстои въвеждането на регулация и за „бисквитките“(cookies), чрез които се оставят следи за субектите на лични данни. Обсъжда се и проект за нов ePrivacy регламент, който да хармонизира уредбата на „бисквитките“ и новата уредба за защита на личните данни. Субектите на данни по GDPR имат права, които администраторите на лични данни и длъжностните лица са длъжни да спазват. Въвеждат се и изисквания за регистрите с лични данни и се дефинират дейностите, които администраторите следва да предприемат при нарушаване сигурността на личните данни.

В рамките на третия панел бяха представени и три примера за добри практики при дигитализацията на компании. Нели Недялкова, зам.-изпълнителен директор на БНП Париба Лични финанси, посочи, че към 2020 г. т.нар. поколение Y (милениали) ще представляват 30% от ритейл пазара. Почти половината от тях взаимодействат с брандове в социалните мрежи, а една четвърт не желаят да осъществяват човешки контакт с търговски персонал докато пазаруват. Това налага адаптиране на бизнеса към технологичното поколение, което излиза на пазара.

Станимира Радева, Дигитален маркетинг и комуникации, Nestle България, коментира, че все повече потребители пазаруват храни онлайн. Към момента около 23% от потребителите купуват хранителни продукти през интернет, но след десет години делът им ще се увеличи над 3 пъти до 72%. Затова и дигиталната трансформация на бизнеса на компанията е от изключителна важност за увеличаване на стойността му.

Виктория Аспарухова, директор „Корпоративни комуникации“, Рош България, подчерта в презентацията си, че медицината вече е персонализирана и напълно се трансформира от новите технологии. Общо 87% от пациентите са ползвали здравни ресурси онлайн през последните 12 месеца, като това включва смартфоните, социалните мрежи, източници на видео и т.н. Фармацията и медицината вече се центрират около пациента и генерирането на стойност. Все по-сериозното навлизане на анализа на данни и на нови и нови технологии налага на бизнеса бързо да еволюира, за да отговори и на нуждите на вече преобладаващото дигитално поколение.

Форумът "Дигитална трансформация 4.0“ - новият императив за бизнеса е част от поредицата за успешни практики в различни бизнес сектори MySuccess.bg на сп. ENTERPRISE.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.