Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | September 21, 2018

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

“Дигитална трансформация на бизнеса и GDPR 2016/679/ЕС“, Пловдив – за ползите от дигитализацията

“Дигитална трансформация на бизнеса и GDPR 2016/679/ЕС“, Пловдив – за ползите от дигитализацията
Miglena Ivanova

На 12 декември в Limacom event center, гр. Пловдив, се състоя форумът “Дигитална трансформация на бизнеса и GDPR 2016/679/ЕС“ – конференция за ползите от дигитализацията за бизнеса и изискванията на новия регламент за ползването на личните данни в Европейския съюз (ЕС).

Водещи експерти коментираха най-новите тенденции в дигитализацията и маркетинга, които вече изискват влагането на повече усилия за привличане и задържане на клиенти в информационната ера.

На практика всяка компания трябва да стане дигитална, а дигитализацията променя из основи работните процеси и професиите, коментира на събитието Христо Христов, Председател на IAB Bulgaria (Interactive Advertising Bureau), който изнесе презентация на тема “Тенцендии в дигиталната индустрия и как ще се развива бизнесът през 21-ви век”.

В бизнеса все повече навлизат чатботовете, финансовата индустрия врезе в челен сблъсък с криптовалутите, правят се тестове за навлизане на изкуствения интелект във всяка сфера, наближава ерата на самоуправляващите се автомобили, а виртуалната реалност превзема действителността.

Интернет на нещата вече не е нова тенденция, дигитализацията обхваща все повече и медицината и биотехнологиите, 3D принтирането става все по-достъпно. Така дигитализацията прониква във всяка една индустрия, за да увеличи прозрачността на компаниите.

Ако преди за b2b маркетинг стратегията са били достатъчни определянето на бюджет, изграждането на корпоративна идентичност, поддръжката на информационен уебсайт, разпространението на печатни материали, качествени връзки с общесвеността и участието в различни информационни събития, днес сайтът вече трябва да е интерактивен, да се оптимизира за търсачките, за да излиза напред в резултатите, да се прави имейл маркетинг, да се поддържа присъствие в социалните медии, блог и влог, да се правят инфографики, наред с печатните материали да се изготвят и такива в електронен формат, да се правят уебинари и семинари и т.н., коментира Валентина Куцева, маркетолог от Limacon Marketing&Strategy, по време на презентацията си за бъдещето на b2b маркетинка.

Николай Кискинов, управляващ съдружник Адвокатско дружество Владимиров & Кискинов, представи на форума новия регламент за ползването на личните данни GDPR 2016/679/ЕС. Регламентът определя правилата за защита на личните данни на физическите лица и свободното движение на лични данни. Предвижда се да бъде забранено обработването на данни, които разкриват расов или етнически произход, политически възгледи, религиозни убеждения, генетични и биометрични данни, данни за здравословното състояние и сексуалния живот на лицата и други. Субектите следва да дават изрично съгласие за обработка на личните им данни, като мълчанието не се приема за такова.

Предстои въвеждането на регулация и за „бисквитките“(cookies), чрез които се оставят следи за субектите на лични данни. Обсъжда се и проект за нов ePrivacy регламент, който да хармонизира уредбата на „бисквитките“ и новата уредба за защита на личните данни. Субектите на данни по GDPR имат права, които администраторите на лични данни и длъжностните лица са длъжни да спазват. Въвеждат се и изисквания за регистрите с лични данни и се дефинират дейностите, които администраторите следва да предприемат при нарушаване сигурността на личните данни.

Форумът “Дигитална трансформация на бизнеса и GDPR 2016/679/ЕС“ е част от поредицата за успешни практики в различни бизнес сектори MySuccess.bg на сп. ENTERPRISE.

Партньори на събитието са IAB България и IMG.

Добави коментар