Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | August 20, 2018

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Как дигиталните трансформации тласкат бизнеса към промяна?

Как дигиталните трансформации тласкат бизнеса към промяна?
Miglena Ivanova

Дигиталните трансформации изискват от компаниите във всички индустрии да инвестират в нови технологии, да разработват нови бизнес модели и да преобразуват вътрешните си процеси, показват резултатите от проучване на консултантската компания за директен подбор Стантън Чейс Интернешънъл.

Проучването е осъществено в края на 2017 г. сред мениджъри на български и международни компании.

Данните на компанията показват още, че топ мениджърите в България очакват ръст на бизнеса през 2018 г.

Търсенето и откриването на лидери и таланти е ключово за компаниите, а най-новите и предпочитани области на експертиза са дигиталният маркетинг и продажби, технологичните иновации и BI.

Общо 77% от мениджърите, анкетирани от компанията, посочват, че бизнесът им е отбелязал ръст през 2017 г. Секторите с най-голям растеж са ВРО и аутсорсинг, технологичен, индустриален и потребителски стоки и услуги.

От участниците в изследването 82% очакват ръст на бизнеса, а 78% планират да наемат нови специалисти и най-вече експерти със специфични функции (62%).

Повече от една трета (38%) от анкетираните са склонни да се възползват от предимствата на „синя карта“, за да привлекат чуждестранни професионалисти в своите компании, отново на ниво ключови специалисти/експерти със специфични функции.

Данните от проучването показват още, че откриването на таланти (58%), задържането на служители (57%) и изграждането на позитивна работодателска марка (43%), са водещи, когато става въпрос за задържане на компаниите, успешни през 2018 г. Конкурентният местен и регионален пазар налага търсенето на иновативни и креативни лидери, които имат качества да водят организацията към промяна (61%), притежават гъвкавост и адаптивност (55%), както и клиентска ориентация (47%).

Редом със скоростта на развитие на технологиите се появяват потребности от наемане на професионалисти в нови области като дигитален маркетинг и продажби (65%), технологични иновации (58%), бизнес интелиджънс (BI) (53%), информационна сигурност (40%).

Топ мениджърите срещат трудности в намирането на квалифицирани професионалисти за своите екипи, особено за високите мениджърски нива, според 93% от анкетираните, следвани от директорските нива (92%), както и ниво ключови специалисти със специфични функции (86%).

На първо място, анкетираните използват препоръки и референции (73%) при идентифицирането на кандидати с управленски опит и след това своята лична и професионална мрежа (67%). Не малка част от тях (52%) се доверяват и на партньор за директен подбор.

Сред факторите с висока важност, водещи бизнес лидерите към взимане на решение за промяна на настоящия работодател, намираме липсата на химия с пряк мениджър/акционери, отговорности без делегирани правомощия и несъответствие в лични и фирмени ценности. От друга страна като основно средство за личностно развитие, анкетираните посочват самообучение и самообразоване (82%), следвани от изграждане на мрежа от контакти с други професионалисти – нетуъркинг (62%), развитие на лидерски умения (56%) и трейнинги (55%). Повече от половината участници в изследването са отворени за нови възможности за кариерно развитие, но само 11% активно търсят такива.

Добави коментар