Кибер инцидентите са най-възможната причина за прекъсване на бизнес дейност през 2019 г.

computer-nework

Кибер инцидентите са най-възможната причина за прекъсване на бизнес дейността през тази година. Това показват резултатите от осмото издание на Алианц Риск Барометър, оповестено днес от Allianz.

Проучването измерва най-големите заплахи за компаниите света. В тазгодишното проучване се включи рекордният брой от 2415 експерти от 86 държави,

Основните заключения, до които достига Алианц Риск Барометър 2019, сочат, че през тази година сценариите за прекъсване на бизнес дейността (business interruption, BI) стават все по-разнообразни и сложни, а загубите от подобни събития се увеличават.

На второ място анкетираните поставят пожарите и природните бедствия.

Според проучването се увеличават и заплахите от кибер атаки на хакерски групи, асоциирани с конкретни държави. Расте и вероятността от увеличаване на съдебните спорове при случаи на нарушение сигурността на данни и информация.

Климатичните промени и недостигът на квалифицирана работна ръка са рисковете, които се изкачват най-напред в класацията спрямо резултатите от миналогодишното проучване.

Общо 37% от участниците в тазгодишния барометър посочват кибер инцидентите като водещ риск.

С всяка година компаниите стават все по-обезпокоени по отношение на промените в законите и регулациите (на 4-то място, 27% от отговорилите), които биха могли да доведат до резултати като Brexit, търговски войни и нови митнически тарифи.

Киберпрестъпността вече струва около 600 млрд. долара годишно в сравнение с 445 млрд. долара през 2014 г. Това е три пъти повече от средната икономическа загуба от природни бедствия за период от 10 години – 208 млрд. долара.

Докато престъпниците използват все по-иновативни методи за кражба на данни, извършване на измами или изнудване за пари, нараства заплахата от хакер групи, асоциирани с конкретни държави, които таргетират доставчиците на ключова инфраструктура, крадат данни и търгуват с корпоративни тайни.

Все по-вероятно е кибер инциденти да предизвикат съдебни спорове. Нарушенията в защита на данните или прекъсванията в работата на информационните системи могат да генерират големи задължения за трети страни, тъй като засегнатите клиенти или акционери се стремят да компенсират загубите на компаниите си.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.