Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | November 24, 2017

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Как да се предпазим от прегаряне (burnout)?

Как да се предпазим от прегаряне (burnout)?
Miglena Ivanova

Има дни, в които е по-добре  човек да не става от леглото. Ако за трети ден се чувствате така, не е задължително да е сряда. Може просто да сте жертва на Burnout, т.е. на прегаряне в работата.

Ако постоянния стрес ви кара да се чувствате обезверени, безпомощни и изхабени, вие може би страдате от „прегаряне” (burnout). Когато сте „прегрели”, проблемите ви се струват неразрешими, всичко ви изглежда мрачно и ви е трудно да съберете достатъчно енергия, за да направите каквото и да е.

Изолацията и чувството, че сте нещастни може да застраши работата ви, вашите контакти и дори здравето ви. Прегарянето обаче може да се лекува. Ако успеете да разпознаете знаците и симптомите в ранния стадий, простите техники за управление на стреса ще са напълно достатъчни, за да се справите с прегарянето.

В по-късните фази възстановяването може да изисква повече време и усилия, но вие все още можете да си възвърнете баланса, като преоцените приоритетите си, отделите повече време за себе си и потърсите помощ.

Какво представлява burnout и как да се справите с него – четете в книгата „Витамини за мениджъри“ на Явор Янкулов.

Явор Янкулов е дългогодишен автор в сп. Enterprise. За връзка с него вижте тук.

Цялата книга „Витамини за мениджъри“ можете да прочетете тук.

Добави коментар