British American Tobacco купува водещите марки цигари на Булгартабак за 100 млн. евро

BAT

British American Tobacco (ВАТ) купува водещите марки на Булгартабак, включително Victory, Eva Slim и GD, обявяи компанията.

Цената на сделката е 100 млн. евро.

ВАТ оперира на българския пазар вече 25 години. Със сделката пазарният дял на групата ще нарасне от 12% до 40%.

Придобиването включва и активи за дистрибуция и търговия на дребно в България и в по-широкия Адриатически регион и по-конкретно - дистрибуционната компания „Експрес Логистика & Дистрибуция“ ЕООД.

Със сделката ВАТ се превръща в един от петте най-големи данъкоплатци в България. Компанията планира създаването на повече от 100 нови работни места и още 1 000 в дистрибуцията.

Предложеното придобиване е предмет на антитръстови одобрения и се очаква да приключи до средата на 2017 г.

ВАТ е втората по големина тютюнева компания по дял на световния пазар. Брандовете й се продават на повече от 200 пазара. В нея работят над 50 хил. души по целия свят, а още хиляди са заети индиректно през веригите й за доставки.

Групата притежава над 200 марки в портфолиото си.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.