Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | December 12, 2017

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Пет причини да не изпълнявате целите си пред бизнеса

Пет причини да не изпълнявате целите си пред бизнеса
Miglena Ivanova

Новогодишните обещания обикновено не се изпълняват от много хора. При предприемачите процентът на неизпълнение е дори по-висок, ако са решили да си поставят бизнес цели в началото на годината.

Каквото и да си мислите, да следвате целите, които сте си задали, за да развиете бизнеса си, е тежка работа, пише онлайн изданието entrepreneur.com. Реалността показва, че твърде много предприемачи се отказват, след като видят, че не могат да се справят с неуспехите.

Има много причини, поради които не следваме бизнес целите си и това не е мистерия. Някои от тях са обстоятелства извън техния контрол. Изданието обобщава обаче пет от тях, с които ако се справим, бизнесът ни ще се развие в добра посока.

По-лесно е да мечтаем, отколкото да правим жертви

В един популярен филм се казваше: „Престани да мечтаеш, започни да живееш!“ Ние сме в капана на романтичната идея за нашите цели, изгубваме се във възможностите и прекарваме дни, седмици и месеци в мечтания, което действително ни затруднява да превърнем мечтите в реалност. Така трудно се развива бизнес.

Извършването на промени изисква жертвоприношение. Постигането на основни бизнес цели изисква жертвоприношение. Така както всеки отделя време, за да прави нещата, които харесва – например да гледа телевизия, чете книги или да ходи на риболов, така трябва да се отдели и време за постигане на целите.

За да останете здрави, например, понякога се налага да се откажете от определени храни. Може да се наложи да намалите времето, което отделяте на приятели, за да развиете бизнеса си. Жертвата, разбира се, няма да е вечна, а ще продължи докато развиете бизнеса си.

Самоограничавате се във вярванията си

Много неща, в които вярваме или които слушаме, ни дърпат назад. Занимаваме се с чувства и мисли от минали преживявания, които ни пречат да стигнем там, където искаме, и да постигнем целите си.

Казваме на себе си, че не сме достатъчно умни, достатъчно късметлии, достатъчно силни, достатъчно добре изглеждащи или че не притежаваме всичко необходимо, за да приемем успеха в живота си. А всъщност вие сте специални и уникални. Може и да не приличате на някой предприемач, на когото се възхищавате, но това не означава, че не можете да направите всичко, което искате да направите в бизнеса си.

Вие заслужавате успех и да живеете живота, който искате.

Страхът от неуспеха и обществената реакция

Всички се страхуват от провала, но направо се ужасяват от това дали няма да изглеждат зле в очите на обществото. Ние сме по-ужасени от това какво биха помислили другите за нашия неуспех.

Неуспехът обаче е част от бизнеса и понякога се нуждаем от провал. Неуспехът не трябва да бъде крайно събитие, а да се приеме като възможност да се учи и да се расте. В крайна сметка кой всъщност се интересува какво мислят хората? Тяхното мнение не е важно в голямата схема на нещата и няма да вложи повече пари в джоба ви.

Без проучване и без план

Ако ще преследвате основните си цели, имате нужда от план. Интернет и технологиите ни дават повече възможности да разберем какви трябва да бъдат нашите стъпки.

Ако нямате план, ще увеличите шансовете си да не успеете и да се откажете. Неправилното проучване пък би могло да ви обърка и разочарова. Затова създайте план, основан на изследвания, и започнете да предприемате действия по този план.

Защо всъщност започнахте бизнеса си?

Разочароваме се от това колко време е необходимо да видим напредъка и след това се разсейваме. Достигнете ли това време, когато всичко у вас крещи „откажи се“, припомнете си защо започнахте.

Животът е кратък и ние имаме само един живот, който да живеем. Преди да го разберете, ще стигнете до края на живота си или ще съжалите. Постоянството е по-трудно, но след като постигнете целите си, ще видите, че борбата си е струвала.

Запазете фокуса върху причината зад вашия бизнес. Не става въпрос само за пари или слава, има нещо по-дълбоко, което да ви води.

Добави коментар