Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | September 24, 2018

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Растежът на компанията – ключът към нейното бъдеще

Растежът на компанията – ключът към нейното бъдеще
Miglena Ivanova

В света на стартиращия бизнес растежът е всичко. Фирмите, които не растат, не оцеляват.

Ако сте предприемач, който копнее за по-бърз растеж, качественият продукт, екипът и отношенията с клиентите почти нямат значение, пише онлайн изданието entrepreneur.com. Ез растеж, който да подхрани тези огньове на успеха, фирмата може и да не издържи дълго.

Всъщност половината от новите компании приключват съществуването си в рамките на пет години. Колкото по-конкурентна е индустрията, толкова по-важен е растежът.

Компаниите, които се радват на растеж, имат и по-бързи парични потоци. Тези средства пък генерират нови проекти, гарантират наемането на таланти, а клиентите остават удовлетворени.

По-бързият растеж е особено важен за нововъзникващите индустрии, където компаниите, които са първи, получават сериозно предимство.

Когато растежът се забави обаче, бъдещето на компанията вече зависи от способността на основателя й да „рестартира двигателя“. Това обаче мениджърите трудно могат да направят сами. Най-умните лидери разбират, че растежът се ускорява само с голям екип от хора, които да тласкат фирмата напред.

Ето и няколко съвета за развитието на компанията и настройването за изминаване на дълго разстояние.

Емпатията на служителите

Емпатията е основен двигател за успешния отбор. Според изследване на Харвард 10-те компании с най-съпричастни служители са увеличили стойността си повече от два пъти в сравнение с тези от дъното на същата класация.

За предприемачите това означава, че съпричастността не е лукс, а необходимост. Когато хората в компанията разбират своите връстници на лично ниво, те по-добре могат да предвидят нуждите и да подобрят производителността. Това неизбежно води до ускоряване на растежа.

Затова не наемайте куп егоисти, макар и талантливи и високопоставени, а по време на интервютата оценете способността на кандидатите да са съпричастни към каузата.

Данните са цар

За данните най-важното е тяхното управление. Новоразработените инструменти могат да направят науката за данните по-проста, но и изискват обучени професионалисти да използват тази власт. Добре е да разполагате с такива, за да идентифицирате своите възможности. Изградете екипи, които знаят как да свържат информацията с бизнес целите и да превърнат главоболието в конкурентно предимство.

Машините и софтуерът са в състояние да подготвят и анализират данни, но те не визуализират прозренията.

Отношения, не продажби

Продажбите водят до приходи и ръст на приходите, така че трябва да продавате през цялото време. Грешка! Аудиторията в днешно време подушва амбицията за продажба отдалеч и бяга още по-надалеч. Съвременните потребители жадуват за автентичност и все повече избират марки с уникална същност.

Не скачайте през маркетинговите стратегии, защото са проработили при всички останали. Не се опитвайте да правите забавен профил в Twitter например, ако това няма смисъл за вашата марка.

Вместо това съсредоточете усилията върху настоящите си клиенти. Популяризирайте съдържание в социалните медии, което не води хората към продажба, но ги кара да се чувстват свързани с марката.

Стагнирането на растежа на бизнеса може да бъде страшно, но ако спазвате тези правила не би трябвало да е постоянна величина. Съберете силен екип и използвайте най-атрактивните си функции, за да поддържате ръста.

Добави коментар