Пет начина за намаляване на риска при стартиращите компании

business-2-Pixabay

Предприемачеството и рискът вървят ръка за ръка. Все пак никога никой не е създал нещо без проба и грешка. Самият акт на започване на бизнес изисква да поемете риска от провал в различни форми: недостатъчна парична наличност, по-ниска от очакваната пазарна нужда, ожесточена конкуренция и предизвикателства, които заплашват да изместят фокуса ви.

Повечето предприемачи вярват, че залогът си струва компромиса, ако това означава да контролират собствените си съдби, да определят графиците си и да променят живота на хората, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Рискът обаче може значително да бъде намален, като предприемат интелигентни, внимателно премислени стъпки. Ето и пет прости и доказани начина за минимизиране на експозицията по време на началните етапи от развитието на компанията.

Фокусирайте се върху възвръщаемостта

Ако сте като повечето предприемачи, можете да тръгнете от приложение или уеб сайт, да прочетете няколко книги и да посетите няколко курса, за да попълните пропуските в знанията си. Истината обаче е друга - уеб присъствието, разработването на продукти и личното образование са важни, но можете да изпълните тези задачи, докато обслужвате клиенти. Защото хората са готови да платят, за да решите някакъв техен проблем. Това може да ви даде необходимия старт, за да наберете необходимата сума с предварителни продажби и без конкретен продукт.

Същата идея може да се приложи за всякакви услуги - коучинг, консултации, създаване на курсове и маркетинг. Монетизирайте уменията си бързо, като предавате стойност на идеалния си клиент. Определете жизнеспособен маркетингов канал, който да предаде съобщението ви на клиентите. В зависимост от вашия модел и пазара, това може да са социални медии, електронна поща, съвместни предприятия или нещо съвсем друго.

Продажбата ви помага да забавите най-големите разходи – за разработването на продукти. Това минимизира риска, като генерира приходи за инвестиции в по-късни етапи.

Съгласувайте уменията си с продукта или услугата

Предприемачите постоянно се изкушават да изследват лъскави идеи с потенциал за растеж. През повечето време тези идеи изискват допълнителни умения. Предприемач със знания и умения за програмиране може да създаде ранни версии на продукта, като инвестира един ресурс: време. Времето е пари, разбира се, но това е променлива, която можете да контролирате. От друга страна, предприемач без технически познания трябва да инвестира време и пари, за да изгради технологична компания. Това значително увеличава бизнес риска, особено на пазар, където повече от 90% от стартиращите фирми се провалят.

Най-добрият начин да стартирате бизнес, който изисква допълнителни умения, е да го предложите като услуга. Компании като Basecamp и MailChimp започнаха да предлагат услуги за разработване на продукти, дизайн и маркетинг, преди да въведат скалируеми технологии. Тези начални фази позволиха на двете компании да получат дълбоко разбиране за нуждите на клиентите, да генерират приходи и да изградят по-силни основи за бъдещето.

Поток от приходи

Фокусирайте се върху използването на уменията си за бърза възвръщаемост. Определете цел за месечните, повтарящи се бизнес приходи, които ще ви осигурят достатъчно сигурност. Умножете ги поне по три – за минимум три месеца. Това ще ви помогне да тествате стабилността на вашия модел и да вземете по-уверено решение.

Обградете се с ментори

Много предприемачи са скептични по отношение на менторските взаимоотношения. Днес има достатъчно ресурси, така че да постигнете златната среда. Много общности и уебсайтове могат да предоставят насоки за най-добри практики, да ви свържат с мрежа за подкрепа, която предлага както взаимодействие, така и образование. Zoom, YouTube и Facebook също предоставят достатъчно инструменти и възможности за „срещи“ с ментори с богат опит, от които да почерпите идеи и знания.

Избягвайте ненужни разходи

Наемането на ненужни офис площи е често срещан капан за стартиращия предприемач, както и инвестициите в разработването на продукти или реклама без внимателна проверка, твърде ранно изграждане на екип, ненужни заеми. Вместо това започнете работа от дома си или в споделено офис пространство. Последното ще ви позволи да разменяте продукти и услуги или да развивате партньорства за насърчаване с предприемачи със сходно мислене.

Преди всичко изграждайте бизнеса си на етапи. Диверсификацията е умен ход за личните финанси, но може да бъде катастрофална като стратегия за изграждане на бизнес. Изпълнението на много проекти едновременно може да пречи.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.