Расте потреблението на пълномаслено мляко, айрян и био продукти

Lactima2

Потреблението на пълномаслено кисело мляко с над 3.6% масленост, на айрян и на био млечни продукти нараства съществено през последните години. Това е ясно доказателство за предпочитанията на потребителите към по-пълноценна храна, които да удовлетворяват ежедневните нужди на тях и на децата. Това стана ясно по време на среща в производствената база на Лактима.

За периода 2015 – 2016 г. пазарът на пълномаслени и високомаслени кисели млека нарасна с 10% и премина границата от 50% дял. Ръстът в стойност при айряна е 18.2% за изминалата година, а броят на сертифицираните био производители в млечния бранш се е покачил с 50% за същия период. Големият ръст в потреблението на тези продукти е ясно видим и означава, че пазарът ще продължава да се променя, при това в позитивна посока. Изискванията за качество и за хигиена са все по-важни, което ще даде съществени ползи за потребителите.

Лактима Балкан инвестира в модернизации и високотехнологично оборудване, така че да оптимизира процесите, да поддържа хигиената на високо ниво и това беше демонстрирано по време на срещата. Инвестициите позволяват запазването на хранителните свойства на млякото и млечните продукти и увеличаването на срока на годност по естествен път. „При нас хигиената е на фарма ниво, а за висококачествените продукти разчитаме на доказан екип от професионалисти” – отбеляза по време на срещата Михаела Христова, изпълнителен директор на Лактима Балкан.

Според специалистите от компанията млякото и млечните продукти, освен че са традиционни за българската трапеза, са изключително полезни за хранителния режим на малки и големи. Те осигуряват не само необходимите вещества за пълноценен начин на живот и развитие, а и свежест и добър тонус.

Лактима Балкан е българска компания, специализирана в производството на мляко и млечнокисели продукти, като сред най-известните е айрян „Балкан”. Базирана е във Велико Търново и стартира модерното си развитие през 1996 г., но е приемник на създадения още през 1957 г. млекозавод в града. Последното попълнение в портфолиото е серията био млечни продукти – кисело, прясно мляко и айрян.



[1] Посочените данни са от Nielsen за периода септември 2015 – октомври 2016 

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.