Наръчник за внедряване на производствен софтуер изготвиха консултанти

uni

Все повече компании от различен мащаб осъзнават необходимостта от въвеждането на интегриран софтуер за управлението на бизнеса. Достатъчно запознати ли са обаче със същността на едно такова решение, готови ли са да пристъпят към него, добре подготвени ли са, избрали ли са правилното решение за техния бизнес и как да се предпазят от грешки по пътя – на тези въпроси отговаря наръчник, изготвен от консултантите от LLP Dynamics.

„Опитът ни до момента показва, че компаниите се нуждаят от нещо повече от информация за продукта. Нужни са им и други данни, за да вземат качествени решения относно счетоводния и производствен софтуер”, коментира Стели Димитрова, главен оперативен директор в LLP Dynamics. „Обобщили сме всичко, научено от успешните ни клиенти, и сме се постарали да предоставим полезна информация за хора, които управляват производството си ръчно и се нуждаят от автоматизация, такива, които ползват софтуер на ниско ниво и искат да преминат към по-висок клас решения, както и за онези, които ползват стари системи и са готови да преминат към новите технологии”, допълни тя.

Експертите са категорични, че при изчисляване на възвращаемостта на инвестицията (ROI) е необходимо да бъдат отчетени спестяванията, които системата ще предостави. Резултатите варират значително за различните компании в зависимост от целите и стила на работа, но една добра система със сигурност ще гарантира значителни спестявания. В тях се включват намалени загуби на материали в резултат на по-добрата проследимост и отчетност, като производители от средно ниво могат да планират намаление на загубите на материали от настоящите нива до ниво от около един процент.

Друг ефект е снижаване себестойността на стоките чрез подобрения в закупуването. Опитът сочи, че цената на компонентите може да бъде снижена с 10% и повече, надценките за спешни покупки могат да бъдат снижени до 90%, а транспортните разходи могат да се намалят до 50% и повече.

Намаляват и разходите за персонала, тъй като в резултат от по-доброто планиране и повече достъпност на данните компанията управлява по-добре числеността и заетостта на хората. Също така компанията увеличава потенциала си за постигане на по-добри резултати на база на реализираните спестявания и нарасналия потенциал спрямо конкурентите. Немалко компании с изненада установяват, че цената на новата производствена система се изплаща в рамките на няколко месеца.

Едно от най-важните условия за успешното внедряване на нов софтуер за управление на производството е добрата предварителна подготовка, категорични са експертите. При сегашното многообразие от продукти е важно клиентите предварително точно да дефинират типа на компанията си, за да стеснят кръга на търсеното решение. Освен това, от изключително значение е дефинирането на корпоративните цели и добрата преценката на разходите. Внедряването на нова система за управление включва разходи за софтуер, хардуер, обучение и консултантски услуги. Същевременно обаче въпросът, който следва да си зададе компания, която иска да бъде конкурентна, е докога може да отлага подобна модернизация, особено ако си поставя дългосрочни цели за израстване и развитие на бизнеса.

Наръчникът за потребители се спира и на конкретни въпроси, които компаниите трябва да зададат към софтуерните доставчици и персонално към консултантите. „Преди да предоставите на доставчика на софтуер повече информация за вашия бизнес, проверете кои според него са основните предимства на предлаганото от него решение. Така ще разберете дали той предлага правилната система за компании като вашата”, съветва наръчникът.

Сред важните въпроси, които следва да уточнят предприятията, които пристъпват към внедряването на система, е как тя управлява събирането на данни – доколко може да контролира критичните области на работата, може ли да контролират производството при пълен производствен капацитет, и т.н. Експертите препоръчват също така за внедрители на софтуерни системи да бъдат избирани компании, които влагат поне 10 процента от приходите си от продажби в разработката на продукти, за да бъдат в крак с новите технологии. Приоритет на пазара имат софтуерни доставчици, които редовно актуализират своя софтуер, добавят нови характеристики и отстраняват софтуерни грешки в продуктите на търговските посредници и клиентите си.

От изключителна важност е софтуерният доставчик да предлага актуализации и система за ъпгрейд и да разполага с програма за поддръжка. Тъй като внедряването на система за управление на бизнеса е мащабен и сложен процес, задължително е преди избора на внедрителя да се провери също така доколко предлаганата система има капацитета да се развива, за да отговори на нуждите на компанията в бъдеще. Системата трябва да разполага и с функционалност за бързо и лесно извличане на информация и с на практика неограничени възможности за генериране на всякакъв вид отчети. Не е за подценяване и това доколко софтуерът предоставя на потребителя възможността лесно да борави с него. „Ако искате система, която предоставя максимална производителност, помислете за това колко удобна за ползване е тя от вашите служители”, съветват експертите. Също така решението трябва да гарантира предотвратяване на грешките, като правилно валидира данните на компанията, и да предлага значително ниво на сигурност за защита на специфични фирмени и търговски данни. Един от най-важните съвети, който дават специалистите, е да се оценя не само характеристиките на софтуера, който им се предлага, а и обучението, поддръжката и бъдещите консултации от страна на внедрителя.

Пълния текст на наръчника на LLP Dynamics, част от ХАРТCorporation, можете да изтеглите от production.dynamics.bg

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.