Как куриерите създават нови услуги според динамиката на пазара

IMGP1425

Еконт Експрес разчита на три стълба за своето развитие - грижа за клиента, нулев толеранс към грешките и бързина. Според прокуриста на компанията Павел Пенчев, обаче, спазването на тези максими вече не е достатъчно в новите условия за бизнес, диктувани от развитието на социалните мрежи и информационните технологии. Той представи иновативни практики на фирмата в рамките на бизнес форума My Success in Logistics.

„Развитието на социалните мрежи промени света, и нашия сектор. Така физическите лица и малките фирми стават много по-активни, за тях вече няма граници - те могат да продават и онлайн и офлайн, където пожелаят. Затова и те имат нужда от професионална логистика.“, категоричен бе Пенчев.

По думите му в България онлайн бизнесът се развива главоломно, и той има нужда от полезни решения. Мениджърът е уверен, че електронната търговия ще промени пазара тотално, и затова Еконт Експрес се фокусира върху нея. Компанията дава на електронните търговци базата си данни за градовете в България, защото клиентите имат проблеми да изберат точно в кой град искат да получат пратката. На електронните магазини се предлагат и други онлайн услуги, които значително ускоряват процеса по обработване и изпращане на поръчките.

Новите предизвикателства налагат и въвеждането на понятието триъгълна логистика, най-вече поради липсата на наличност на стоки от страна на електронните търговци. В този смисъл, чрез услугите, въведени от Еконт Експрес, на онлайн търговците се дава възможността да управляват своя бизнес без да излизат от офиса си, като търговецът урежда сделката, а куриерската фирма приема стоката от доставчиците, доставя я, и доставя сумата на търговеца.

Друга иновация, въведена от фирмата, е преглед на пратката преди да се получи наложения платеж, при разрешение от страна на търговеца. Според Пенчев, тази услуга е отключила търговията между физическите лица.

„Българите се оказаха много предприемчиви и много добри търговци. Това дава много енергия на търговията, но условието е да има развити логистични услуги“, коментира той.

 За тази цел са създадени и други услуги, а именно двупосочни пратки при доставка на стоки на лизинг, нон стоп пратки, както и възможност за директна връзка между куриера и клиента. Тази постоянна връзка води до почти 100% доставяне на пратките, което е удобно за клиентите и носи икономии на куриерската компания.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.