Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | April 22, 2018

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Собствените марки – все по-важни и за търговци, и за доставчици

Собствените марки – все по-важни и за търговци, и за доставчици
Мария Черешева

Всеизвестен е фактът, че десетина световни гиганта произвеждат почти всички бързооборотни стоки, които намираме по щандовете на супермаркетите. За да могат самите търговски вериги да се конкурират с глобалните корпорации като Nestle, Kraft и Unilever и да поддържат доброто си име пред клиента, те залагат на един силен коз – собствените марки, които вече далеч не означават най-евтините продуктови линии. В същото време, в условията на криза собствените марки на големите ритейлъри предлагат голям шанс и на друг важен играч по веригата – производителите на бързооборотни стоки, които се надпреварват за повече поръчки. Очевидно е, че т.нар. private labels ще набират все по-голямо влияние в модерната търговия, но как да се възползваме най-добре от тях?

„Всички големи ритейлъри създават собствени марки в опитите си да се диференцират. Те често си приличат, тъй като са инспирирани от пазарния лидер, например Coca Cola, но същевременно са лесни за разпознаване и различни сами по рода си., коментира Жан-Жак Дюпа, президент на Axial Pacific в рамките на бизнес форума Retail in Detail. “Най-важното, че собствената марка носи името на веригата, така че ако предлага добро качество и дизайн, то търговецът може сериозно да увеличи печалбите си, но от друга страна, ако има проблем с продукта, това крие риск от самоунищожение.“, допълва още експертът с дългогодишен опит в развитието на собствените марки на големи търговски вериги.

По думите му, повечето вериги добре осъзнават това и развиват собствените си марки според тенденциите при потребителите, създавайки дискаунт, еко, био, детски продукти. В същото време, маркетинговите изследвания сочат, че като цяло клиентите са позитивно настроени към собствените марки на предпочитаните от тях магазини, като ключовите фактори за тях са цената, качеството и опаковката.

Ето и няколко съвета към търговци и доставчици, за да могат да се възползват максимално от нарастващата популярност на собствените марки сред потребителите:

Стратегии ако сте производител:

  1. Изберете най-подходящия ритейлър, на когото да заложите, а не да бъдете представени навсякъде.

  2. Внимателно изберете точно кои от продуките си искате да предложите под собствена марка на ритейлърите.

  3. Правете иновации, така че да можете да работите с големите вериги.

  4. Фокусирайте се върху всеки елемент от веригата на доставки, за да откриете къде можете да направите икономии и иновации и не забравяйте да проверите как потребителите приемат продукцията ви.

  5. Пазете марката си, защото ако зависите само от отношенията си с ритейлътите, рискувате да изчезнете от пазара.

  6. Пазете нивата си на печалба – търговските вериги могат да ви ощетят значително, особено ако се конкурирате с много други производители, за да доставяте продуктите от собствената марка или за да разположите вашата марка на щандовете им.

 Ако сте търговец:

  1. Потребителите винаги гледат надолу, затова позиционирайте продуктите си на височина от 1 м. – 1.5 м.

  2. Продуките трябва да бъдат видими, разпознаваеми от водешата марка, дори и да са вдъхновени от нея.

  3. Клиентите купуват поне по веднъж, за да пробват, затова бъдете много убедителни!

Добави коментар