Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | November 14, 2018

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Политическата нестабилност удари потребителското доверие в България

Политическата нестабилност удари потребителското доверие в България
ENTERPRISE

Европейският потребител е най-голям песимист в глобално равнище, показва проучване на маркетинговата агенция Nielsen. Докато водещите фактори, които влияят на доверието на потребителите в Европа са възможностите за работа, разходите за комунални услуги и развитието на икономиката, българите се чувстват несигурни и в резултат от политическата ситуация в страната и съотношението работа-личен живот.

Индексът на потребителското доверие у нас е 63 пункта при средно 93 в глобален план и 74 за Европа, в която ясно се вижда делението север-юг, коментира Антон Тонев от Nielsen България в рамките на форума на списание ENTERPRISE “MySuccess.bg in F&B 2013: В радиус на привличане”.

Проучванията на маркетинговата компания показват, че след лекия ръст през 2012 г., през 2013 г. отново се наблюдава спад на пазара на хранителни и бързооборотни стоки. Интересен факт е, че лидер по стойност спрямо всички категории у нас е бирата, изпреварвайки дори и млечните и месни продукти. Същевременно, пазарът на нехранителни продукти се движи по-добре от този на хранителните, в резултат и от по-ниската база на старт.

По отношение на поведението на купувачите, анализаторът е категоричен, че макар и те да се водят от промоциите посещават дискаунтърите, цената все пак не е най-водещия фактор за избор на продукти, за сметка на съотношението цена-качество.

Факт е обаче, потребителят става все по-ценово чувствителен, в резултат от което през 2013 г. около 15% от закупените продукти са на собствени марки при едва 5% през 2009 г., посочи Гергана Маринова от GFK. По думите й, при промоциите също има сериозен ръст – до 10% през 2013 г. при 4% 4 години по-рано, като предстои тенденцията да се засилва.

Една трета от българите правят само малки покупки до 14 лв., пазарувайки по-често, 10% – само големи над 50 лв. средно по 3 пъти в месеца, а останалите около 60% съчетават и двата типа пазаруване.

 

 

Добави коментар